SLÄKTTRÄFF!

I helgen har jag varit på släktträff på pappas sida ,
hela hans släkt bor i småland så vi bilade ner dit igår morse! 
Vi åt på restaurang i jönköping, det blev lite fel med köttet men annars var det bra! 
Jag åt plankstek med oxfilé! 
 
Efter maten var det dags att fara hem till min faster som nu fyllde år,
det var kul att träffa alla igen!
Min faster har varit svårt sjuk en längre tid men äntligen blivit frisk! 
 
På släktträff i småland har man en speciell syn på fika/efterrätt..
Det ska vara tårta ( prinsesstårta liknande ) , ostkaka , grädde , glass och sylt! 
Helt ska du blandda allt på samma tallrik och det gör absolut inget om du äter glass och tårta tillsammans! 
 
Vi hade ingen hundvakt till pontus den här gången , jag led med honom! 
Först fick han åka ganska långt i bilen , även om han gillar att åka bil .. 
Sedan fick han stanna i bilen när vi åt, då sov han skönt! 
Och sedan hem till faster, där fanns det en liten flicka som tyckte att det var roligt att reta pontus, hon sprang runt och lekte med bollar och annat och han ville gärna vara med! 
Dock var hon väldigt rädd så jag kunde inte släppa honom! 
Det var inte roligt för honom och jag led verkligen .. 
Det var första och sista gången som pontus följde med på en släktträff! 
 
Jag var helt slut igårkväll, jag slocknade direkt jag la mig! 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback